måndag 17 mars 2014

Gökboet och kinamat

Godkväll i stugorna! Hoppas ni har haft en bra start på denna nya och orörda vecka:) Jag har inte gjort något särkilt idag, det har varit en mjukstart på veckan.
Jag fick dock hjälpa Lill-Bella med hennes (svåra) svenskaläxa, hon skulle recensera en film och hade fått en massa  konstiga frågor på filmen, filmen var förresten Gökboet, ni vet den från 1975 med Jack Nickolsen! :) I och med att jag inte förstod vissa frågor så tog jag och såg filmen igen! :-D Men jag förstod fortfarande inte hur denne svenskalärare kunde ha just de frågorna till just den filmen..:-/ Man kan ju undra om läraren sett filmen typ.. Eller hon kanske hade samma frågor till flera filmer..
Till middag lagade jag strimlad kyckling med wokade grönsaker till. 

Ha en mysig kväll! ❤️

Ljus och kraft till er!

Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar