tisdag 18 februari 2014

Styrketräning, Relax och Tacokryddad kycklinggryta

Idag har jag tränat styrketräning, hela kroppen, 60 minuter. Efter gympasset gick jag till relaxavdelningen på Vattenpalatset, vi som tränar på Actic har tillgång till den, på relaxen badade jag bubbelpool och bastu. Jag hade ingen lust att gå därifrån, det var såå skönt och avkopplande + att det regnade som sjutton ute.
Till middag hittade jag på något nytt! :) Jag gjorde en tacokryddad kycklinggryta med pastaskruvar till (vitfiberpasta). I stället för att göra tacoköttfärssås, så bytte jag ut köttfärsen mot kycklingfiléer, jag skar filéerna i bitar, brynde dem och skivad purjolök i stekpannan, strödde på en påse tacokryddmix och vatten, sedan la jag i lite majs och tärnad tomat och lät det puttra i några minuter.
Nu ska jag byta om till pjamas innan Veckans Brott börjar på SVT1:) 

Ha en skön kväll! ❤️

Puss 

1 kommentar: