måndag 10 februari 2014

Min bästis Pia och nagelpiff

Idag hittade jag min gamla bästis Pia på Facebook! :) Jag har många gånger undrart vart hon tog vägen. Jag tror vi var 6 år när vi träffades för första gången. Min familj bodde i en lägenhet i Partille, i ett hyreshus och en dag fick vi nya grannar, det var en familj med flera barn och Pia var den yngsta flickan i den familjen, vi träffades på gården utanför vårt hus, vi stod och tittade på varandra jag och Pia, det sa klick! Och efter det mötet var vi nästintill oskiljbara:) Vi började bägge i samma klass i ettan men Pia och hennes familj flyttade innan vi skulle börja i tvåan och det var jättejobbigt, speciellt för mig, alla min klass hade hittat någon att vara med, ni vet flickor är ju oftast två och två, speciellt när de är yngre, jag kände mig väldigt utanför och ensam. Pia och hennes familj flyttade till Svenljunga till ett stort hus. Jag brukade få åka till Pia och hälsa på under loven och där emellan brevväxlade vi:) Jag tror det var när Pias familj flyttade som vi tappade kontakten. 
Ikväll letade fram mina gamla kort på Pia:) Här är Pia i 3.an och 5.an, så söt så!
Nu ska jag packa gymväskan, jag ska upp tidigt i morgon och träna styrketräning. Efter att jag har packat väskan ska jag piffa till naglarna och se om det är något bra på tv.

God kväll!

Kraft och kärlek! ❤️

1 kommentar:

  1. Facebook är bra när man hittar gamla vänner man saknat!

    Skulle ha piffat mina naglar igår men glömde :)
    Du gör ju så fina naglar!
    Kram

    SvaraRadera