söndag 1 december 2013

Personbästa i löpning och adventsfika

I morse var jag ute och joggade och det gick lite framåt.. jag lyckades nästan springa 4 km på 30 minuter, men det var jobbigt, det tyckte mina lugnor, det kändes som de skulle sprängas, fast det kanske brukar kännas så för alla när man tar ut sig till max..? Det känns som kroppen orkar mer iaf.. Men jag är ändå glad att det går lite framåt!!!:)
Idag har det äntligen blivit den 1.a advent och jag har inte tjuvstartat med julpyntet som många andra har gjort... ;) Jag tycker om att längta efter att ta fram julpyntet, sedan så tar jag inte fram allt på en gång utan lite då och då..:)
Ikväll bakade jag saffranslängder med vaniljfyllning till adventsfikat, receptet hittar ni HÄR jag hade dock inte mandelmassa i fyllningen, LillaB tål inte mandel och jag tycker inte om mandelmassa. Och russinen bytte jag ut mot pärlsocker. Saffranslängderna blev jättegoda!:D LillaB drack mjölk till fikat och jag drack glöggte, teet fick jag sist av min Bettis, hon hade köpt det i Saluhallen i Göteborg, det var gott!

Ha en mysig kväll alla fina vänner!

Puss & kraam

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat!
    Vilken fin adventsstake! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tar oxå fram lite då & då :)
    Vilket härligt adventsfika/Kram

    SvaraRadera
  3. Va kul att det går så bra med löpningen. Själv har jag inte fått tummen ur att komm igång men jag känner mycket större skillnad när det gäller min träning. Orkar så mycket mer, skulle lätt kunna köra 2 timmar istället för en (förutom på skivstångspasset då). Hihi!

    SV: Tack söta du! Det var fler som tyckte det (inkl min sambo) den kvällen. Blev iaf uppbjuden! :D kram

    SvaraRadera