tisdag 26 november 2013

Intervallträning, Tradera, jobbsökeri, kyrkoruin och en städad hall

Igår började jag dagen med två muggar kaffe innan  jag begav mig ut i skogen för att träna, jag försökte mig på intervallträning eller vad jag tror att intervall träning är haha:) I vilket fall som helst så joggade jag och sedan ökade tempot betydligt, så  där höll jag på några gånger...:) Trött blev jag iaf...;-)

Igår la jag upp saker till försäljning på tradera, saker som jag ändå inte behöver. Jag behöver få in pengar, det är ingen dans på rosor att leva på a-kassa.. Jag hoppas att folk nappar på min annonser, gud vilken tid det tog att lägga upp alla annonserna, först fotografera sedan skriva en lockande produktbeskrivning etc..

Idag har jag suttit en hel del framför datorn och sökt arbete, det finns inte så många arbeten för mig att söka, men jag hittade ändå tre stycken som jag sökte.

Efter det tog jag en lång promenad i det kalla men vackra novembervädret! Jag gick bland annat ner till en kyrkoruin som ligger en bit från motorvägen i Floda. Skallsjö kyrka uppfördes på 1200-talet på då en central plats på orten. År 1863 övergav denna medeltidskyrkan, då en ny mer central belägen kyrka hade uppförts. Därefter för föll den äldre snabbt.

Jag har alltid tyckt det är spännande med  historia, speciellt svensk historia, det är så fascinerade att det har funnits människor här flera hundra år tidigare än oss, att de levt och verkat under tuffare villkor..

Detta är altaret, kolla in korset, det ser ut som det två kors men det är bara ett kors, det lilla korset är en skugga av det stora.
Några gamla gravar från 1600-talet.
När jag kom hem fick jag ett ryck.. och städade och rensade upp i hallen.. De behövdes.. haha:) Skönt att det är gjort nu..:)
Så här käck ser jag ut i mina leopardfärgade öronmuffar, jag hittade ingen mössa att ta på mig, jag har skickat efter en mössa från H&M men den har ännu inte kommit.. *brr*

Ha en fin kväll!

Kraft & kärlek

Puss och kram


2 kommentarer:

  1. Åh...Vilka underbara foto & du är riktigt söt i sina leopardmönstrade öronmuffar <3 hihi...
    Ha en härlig dag/Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas veckan börjat bra! Tog bort länken till din gamla blogg hos mig, kan jag lägga in denna istället? Kram Caroline! PS kan du ändra inställningarna för kommentarer? Så slipper jag länkas till Google+ profilen :)

    SvaraRadera